De eenzaamheid van de kiemgetallen

Kiemgetal

De eenzaamheid van de kiemgetallen heeft mij als bioloog, liggend op mijn sterfbed, in zijn greep. Van mijn kinderen nam ik reeds afscheid. Thans rest mij enkel nog de finale boetedoening. Bewust heb ik deze eenmalige kans tot tweede doop uitgesteld. In de hoop vanuit de reconciliatie het tijdelijke voor het eeuwige te mogen verwisselen.

‘Vader, ik besef dat ik Uw wetten heb overtreden en dat zonden mij van U hebben verwijderd. Spijt treft mijn hart en ik wil niets liever dan mij verwijderen van dat zondige leven en de Heilige Geest ontvangen. Al het leven is U dierbaar Heer, zo ook de talloze bacteriën die ik vaak nodeloos opsloot in petrischalen. Vergeef mij de onmetelijke zucht naar het kiemgetal.’

© Rolf van der Leest


Deze ‘gebundelde karakters’ staan als weekinzending ook op http://www.120w.nl. Het themawoord was ‘kiem’.

Geef een reactie

