Desperatieve begeerte

Fotobron: tosec
Fotobron: tosec

Hard als een koudgewalste staalplaat miste ik het taaie en buigzame van zijn warme tegenhanger. Het bizarre is dat ik eigenhandig die extra bewerking had doorgevoerd en daarmee aan de wieg stond van dat verwrongen zelfbeeld. Ik besefte niet eens dat ik mezelf keer op keer tussen de verwoestende pletrollen plaatste. Integendeel!

Het gemodificeerde zelfbeeld paste als een goed zittende jas, tot het moment waarop ik me realiseerde dat de zee wijds werd. Als een uitgedoofde toneelspeler, uitgekotst door het publiek, zocht ik telkenmaal naar noodgrepen en uitvluchten. Ik bereikte echter het tegenovergestelde met mijn desperatieve begeerte naar aandacht. De schade is immens, het verlies van dierbaren pijnigend, maar de loutering creëert het juiste beeld en zet alles in perspectief.

© Rolf van der Leest


Deze ‘gebundelde karakters’ staan als weekinzending ook op http://www.120w.nl. Het themawoord was ‘beeld’.

Geef een reactie

