Boezemvrienden

Fotobron: Gemeente Weert
Fotobron: Gemeente Weert

Regelmatig fiets ik langs deze indrukwekkende tekst bij een brandweerkazerne in Bernheze: ‘Vuur dat de grens schendt van zijn recht, vindt hier een meester die het knecht’.

Om meerdere redenen heeft deze zin een bijzondere betekenis voor mij. Vandaag waren deze woorden aanleiding om een kennis te steunen in het gevecht tegen een ziekte die oneerbiedig zijn grens schond.

Boezemvrienden

Als een luis in de pels
schend jij het recht
naarstig ga ik op zoek
naar een macht die jou slecht

met jouw slechtgezinde maten
overwoeker jij mijn borst
grenzeloos kwaad verlangend
vanwege een haast onstilbare dorst

doch in naasten vind ik hoop
bewust van héél mijn zijn
gedompeld in vertrouwen
overwin ik krachtig jou en pijn!

© Rolf van der Leest

One thought on “Boezemvrienden

Geef een reactie

