Hels fantoom

Fotobron: catawiki.nl
Fotobron: catawiki.nl

Panikerend badend in het huidvocht, ontwaakte ik vannacht met mijn porem gelegen in een quattro stagioni-achtig plakkaat uit angstgedachten uitgestoten maaginhoud. Het rook weerzinwekkend, was nog warm en de nasmaak in mijn mond was gelijk die van een kat die in mijn kakement had gejongd. Toch was het futiel vergeleken bij de pernicieuze hersenspinsels welke andermaal gelijk een hels vioolspel door mijn kop spookten.

Waarom kiezen ze in hemelsnaam mijn harses uit voor deze waanvoorstellingen?
Waaraan verdien ik het om zo door het droomcentrum belast te worden?
Deze fantasmes zijn niet van mij en horen niet thuis in dit hoofd!
Jullie kunnen mij niet dwingen antwoordde ik in droomgedachten!

‘Ik ben geen schrijver van nietszeggende, populistische chicklit,’ schreeuwde ik overluid!

© Rolf van der Leest


Deze ‘gebundelde karakters’ staan als weekinzending ook op http://www.120w.nl. Het themawoord was ‘antwoord’.

Geef een reactie

