Borborygmus

download stetho

Al een tijdje kak ik mezelf helemaal vrij van dienst. Uren zit ik te drukken en te kleien om uiteindelijk een hard, klein bolletje poep te kunnen lossen. Gelukkig beschik ik over een vlakspoeler en kan dus het product van mijn arbeid nog aanschouwen voor het doortrekken. Wellicht lijk ik hierover wat lichtzinnig te praten, maar ik krijg er werkelijk het schijt van. Mijn stoelgang beheerst op het moment mijn totale leven én mijn dieet. Vanmiddag na het ontwaken leek het alsof mijn darmen helemaal stil lagen en ik geen peristaltiek bemerkte. Toch geen totale obstipatie? Toevallig had ik een dual headed stethoscoop in huis en kon ik naar mijn ingewandslawaai luisteren. Gelukkig, met mijn borborygmus leek alles in orde.

© Rolf van der Leest


Deze ‘gebundelde karakters’ staan als weekinzending ook op http://www.120w.nl. Het themawoord was ‘stethoscoop’.

7 thoughts on “Borborygmus

  1. Jaaaa, riep zij juichend, dit verhaal wilde ik nou net echt heel graag lezen zo op de dinsdag-ochtend! Ik ga even lekker koffie zetten. Helpt ook wel eens 😉

    Ps het is voor het eerst dat een poepverhaal mij aan het lachen kreeg…

    Liked by 2 people

Geef een reactie

