Toiletbeschouwingen

Fotobron: welke.nl
Fotobron: welke.nl

Mensen en vooral trouwe fans vragen mij wel eens waar ik mijn inspiratie toch vandaan haal. Waar haal ik het niet vandaan kan ik beter zeggen. De ingevingen komen te pas en te onpas en vaak zelfs onaangekondigd in mij op. Op de fiets, tijdens de seks, maar recentelijk ook op het toilet. Sinds een paar weken heb ik nogal een afwijkende stoelgang en breng derhalve nogal wat tijd op het kleine kamertje door. Ik heb zelfs een iPadstandaard aangeschaft en deze op het kabinet tegen de muur gemonteerd. Zo’n hulpmiddeltje wat je tegenwoordig veel ziet bij artiesten die hun teksten niet kunnen onthouden.

Nu wil het feit dat ik tijdens het maken van output ongelofelijk veel input krijg. Ik was me daar eerder nimmer van bewust en ook mijn buurman, die antieke meubels restaureert en die over geen enkel benul van peristaltiek beschikt, had er geen zinnige verklaring voor. Net toen ik de hoop had opgegeven drong het tot mij door: ik begin die toiletbeschouwingen eigenlijk wel heel erg leuk te vinden. Onder mijn fans heb ik gisteren dan ook de oproep gedaan om eens met mij mee te denken over hoe ik mijn stoelgang positief zou kunnen beïnvloeden. En sinds vandaag gebruik ik dus echt voor het eerst schrijfbevorderende en schrijfstimulerende middelen, aangereikt door trouwe fans.

Zo vertelde een hardlopende postbezorgster mij dat zij voor een hardloopwedstrijd altijd haar brood extra dik besmeert met een mengsel van pruimenconfituur en glijmiddel. Leeg aan de start verschijnen scheelt naar haar mening ballast en aandrang. Nou loop ik persoonlijk niet zo warm voor confituur in het algemeen, laat staan die met glijmiddel in het bijzonder. Ons aller, Champagne drinkende Myriam uit Gent, verzekerde mij dat een fles of drie goddelijke bubbels ook een peristaltiek versterkende werking heeft, alleen wist ze dat de dag erna niet meer met zekerheid te bevestigen. Schrijvend collega Mark Doornaert adviseerde mij Nirvana en specifiek smells like teen spirit te draaien. Dat leek mij het meest onschuldige idee. Ik kan u echter verzekeren dat dat averechts werkt. Oké, de stoel kwam op gang, maar de harde muziekstimulans resulteerde wel in het feit dat ik een veearts moest bellen omdat mijn achterste eruit zag als een koe die na de bevalling het lijf eruit had geperst.

Ik zal u de gedetailleerde foto’s van deze anale prolaps in Helmut Newton stijl besparen, hoewel deze plaatjes wel weer door een meesterlijke upcoming fotograaf zijn geschoten. Ik wens u allen een hoop plezier op deze mooie dinsdag en geef u vanaf het toilet mijn advies voor vandaag: ‘Persen alleen als het per se moet’.

© Rolf van der Leest

18 thoughts on “Toiletbeschouwingen

    1. Mijn dank is nog groter dan mijn nood eens was Liza Daen,

      Mijn erkentelijkheid gaat zowel uit naar de glorificering aan mijn adres als naar het losbladige boodschappenlijstjesblocnote dat u mij in al uw goedheid toewierp. Dit grootse gebaar naar een schrijver in nood zal ik niet licht vergeten. Derhalve zal ik u daar waar mogelijk bewieroken.

      Gegroet, Rolf van der Leest

      Like

  1. Heel even had ik spijt u te leren kennen, Rolf, mijn invloed is nu ook in uw schrijven doorgedrongen, zo blijkt. Heel even dacht ik, wat een onzin, het is net of ik een tekst van mezelf aan het lezen ben, maar toen begreep ik plots dat het niet zo was. Getuige hiervan de keuze Smell Likes Teen Spirit van Nirivana. Iets wat de Vlaamse auteur Mark Doornaert nou zou gebruiken in zijn teksten omdat hij steevast voor LITHIUM van NIRVANA zou kiezen. Met veel plezier gelezen 😉

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

