Onmetelijke vervoering

Fotobron: nieuwslagmaat.nl
Fotobron: nieuwslagmaat.nl

Hedenmorgen bracht jij mij weer in een onmetelijke vervoering. Diepgravend in mijn gedachten probeerde ik vruchteloos een jaartal helder voor de geest te behalen. Wanneer was het geweest dat ik jouw stek zag, dat mijn ogen voor het laatst op jouw standplaats vielen? Ik liet de innerlijke zoektocht, in de donkerste spelonken van mijn geest, voor wat het was en streelde je discreet. Met de grootst mogelijke intimiteit wreef ik over je gebloste rondingen.

‘Wat ben je een kostelijke verschijning,’ buitelde in gebroken woorden over mijn lippen.
‘Nimmer zag ik zoiets moois als van deze kiem,’ en bevochtigde onderwijl voorzichtig mijn vlezige mondranden.
‘Sta mij toe dat ik heel even aan je knabbel,’ fluisterde ik zacht terwijl de wind met je geloofde kruin speelde.

Ik strekte mijn arm uit, greep je vast, trok je naar me toe en beet als vanouds in jouw meesterlijk geschapen welvingen. Even tintelde elke vezel in mijn lijf en leek de wereld een moment lang te verstillen …

‘Mijn lieve god, wat ben jij een heerlijke sappige appel uit eigen tuin.’

© Rolf van der Leest

6 thoughts on “Onmetelijke vervoering

    1. Tja InsightMoments,

      Soms kan een schaaltje appels, in combinatie met een bijzondere herinnering, met de schrijversgeest aan de haal gaan en dit moois bewerkstelligen. Gisteren heb ik het verhaal 4 keer voorgedragen op een festival en ook daar waren de mensen erg enthousiast.

      Dank voor je compliment en ik hoop jou nog vaak aan het lachen brengen of aan het denken te mogen zetten.

      Groeten, Rolf van der Leest

      Like

Geef een reactie

