Het ero-literaire ijsballet

Fotobron: culy.nl
Fotobron: culy.nl

Voor een paar dagen terug kocht ik voor € 2,20 twee bollen schepijs. Niets bijzonders zou je zeggen, maar ik durf te beweren van wel! Ik durf zelfs plechtig te verzekeren dat deze, door de vorst verstijfde lekkernij, mijn belevingswereld compleet heeft veranderd. Na dit bezoek is niets meer hetzelfde als voorheen. Ik kocht het ijsje geheel onvoorbereid bij Venezia. Een lokale, gerenommeerde Italiaanse ijssalon die al vijfenzeventig jaar lang subliem ijs maakt en bij mij om de hoek zit. Drie generaties gepassioneerde mediterranen die louter en alleen spectaculaire koude spijzen produceren. Net als een schrijver van erotica streven deze ijsmakers er na om de geest van hun gasten te verleiden. Hun wapens zijn geen letters, leestekens, gebundelde karakters en plotwendingen, maar verfijnde ingrediënten, smaken, texturen en bizarre combinaties. En geloof me als ik zeg dat deze fabbricatori di ghiaccio meer in hun mars hebben dan ijs maken. Het zijn ware smaakacrobaten!

Het was die dag warm en ik wilde mijn mond koelen. Niets meer dan dat. Even daarvoor besloot mijn pen het papier een moment rust te geven. Al de gehele ochtend waren deze twee in een heftige erotische dans verwikkeld geweest. Ongegeneerd had het velletje papier de vulpen uitgedaagd tot het beschrijven van zijn diepste gevoelens en verlangens. Vrijlustig en rijkelijk was de Oost-Indische inkt gedurende vele uren uit de schacht van de kroontjespen gestroomd. De enige noodzakelijke onderbrekingen waren de niet opgetekende blanke spaties en witregels geweest. Op een haast onbeschrijfelijke wijze vormden de erotische denkbeelden, via de liefdessappen van het schrijftuig, wilde en wellustige bundelingen van zinnenprikkelende lettercombinaties op het eens zo maagdelijke papier. Niets weerhield hen van dit meesterlijke en ero-literaire ballet. Lang nadat de kookwekker als een ijlbode van de broodnodige pauze en met luid gerinkel het tussenpoos had aangekondigd, maakte het onlosmakelijk ogende duo een kortstondig einde aan hun gezamenlijke beweging en gleed de pen terug in de rustgevende omgeving van het potje inkt. Een moment lang verstilde alles. Ik haalde ik diep adem en greep mijn kans hem los te laten! Mijn mond was droog en mijn tong leek aan mijn gehemelte te plakken. Ik snakte naar frisse lucht, beweging en ijs. Dat was het moment waarop ik besloot naar Venezia te lopen.

Gedachteloos liet ik mij verleiden door twee smaken. Vakkundig kneep een warmbloedige Italiaanse schone een bolletje Amarena Mascarpone ijs in het hoorntje. Door de zinderende hitte liepen de resten van het met kersenrode dooraderde zoete mengsel, van de rond gewelfde lepel af. Met een sierlijk behendige beweging liet zij de gestijfde klodder van de scoop in het lauwe water van het spoelbakje zakken. Daar vermengde zich de ijsrestanten met het wild kolkende water. Schoon als na een afzuiging ging de ijsschep, krachtig omsloten door haar liefelijke hand, op weg naar zijn laatste missie. Een bijna dwingende bak crème fraîche- roomijs met karamel, grof zeezout en cashewnoten. Nog steeds kon ik niet bevroeden wat er zich aanstonds zou voltrekken. Argeloos kwijlend betaalde ik op gepaste wijze en de interesse voor de donker geoogde Italiaanse halfgodin verdween als sneeuw voor de zon. Daar waar zij mij met haar verbluffende schoonheid en vakbekwaamheid mij tijdens het scheppen van mijn verkoeling nog had doen wankelen op mijn benen, had ik nu slechts nog oog voor het ijsje. Likkebaardend liep ik naar buiten en nam voor de salon plaatst onder de beschutting van de beschermende zonneluifel. Daar gebeurde het op dat moment!

Ik stak mijn tong uit naar het ijsje, likte verlangend van rechts naar links aan het gevulde hoorntje en nam een mengeling van de twee bollen ijs als buit mee naar binnen. Op dat moment kwam ik in een haast onbeschrijfelijke situatie terecht. Toch zal ik het proberen te duiden. Het kille mengsel van de hogervermelde keuzes begon, vanaf het moment dat het mijn mond binnenkwam, met het door de ijsmakers bedoelde liefdesspel met mijn smaakpapillen. De Italiaanse ijsmeesters waren er vast op uit geweest om hetzelfde te bewerkstelligen als ik met mijn ero-literaire ballet van pen en papier. Aanzetten tot een hemelse gedachtebeleving van lust en seks. Zoet en zout wisselden elkaar onophoudelijk af. Ongekende meervoudige smaaksensaties namen bezit van mijn mond. Een waar zintuiglijk orgasme trok langs de gevoelige papillen in mijn warme holte. Ongekende hoeveelheden speeksel spoelden als vrouwelijk ejaculaat uit de vaginale klieren van Bartholin in mijn mond. Om zich daar te vermengen met het hemelse ijs. De indrukken stroomden vermengd met uitgeademde longinhoud door mijn neus weer naar buiten. Geweldig, fenomenaal, bizar te noemen zelfs! Telkens als ik weer een gretige lik van het ijs nam werd de beleving heftiger en op en gegeven moment tolden mijn hersens, overmand door de compliciteit van deze smaken, in mijn schedel. Alles wat ik wist was niet meer waar en dat wat onzeker was werd aangewakkerd. Ik stopte een moment lang met likken en sloeg mijn hoofd in mijn nek. De ogen gesloten, verzonken in ongekende gedachten. Onderwijl begon het smeltproduct als koud teelvocht langs mijn vingers en hand te lopen. Waar heb ik dit eerder meegemaakt? Waar ken ik deze haast onwerkelijke smaakbeleving van? Ik plaatste mijn linkerhand in mijn kruis en bemerkte dat ik een aanstormende erectie had. Binnen een mum van tijd klopte mijn lid onder mijn hand. Ineens wist ik het. Als tijdens het klaarkomen golfden de gedachten onbestuurbaar door mijn lijf. Eureka …

‘Je smaakt en ruikt net zo als de zilt geurende zeekraalvelden op de drooggevallen Zeeuwse schorren. Eindeloos vermengd met het zoete van vlezige rijpe kersen. Wauw, Jennifer. Wat is het toch een voorrecht om jou te mogen beffen,’ gilde ik over het half gevulde Italiaanse terras.

Overdonderd door de herkenning, meegevoerd naar de herinnering aan een eerdere befbeurt en zwaar geraakt door de kunsten van de ijsmakers likte ik me, met het schaamrood op de kaken, genotziek en geil een weg naar het binnenste van het ijshoorntje. Met een flinke hoeveelheid voorvocht in mijn linkerlies, knikte ik bij het weglopen naar de knappe ijschepster.

Ze moest eens weten wat ze heeft veroorzaakt met haar ijsje …

© Rolf van der Leest

De oprdracht van Thewa was: Schrijf een erotisch verhaal waarin een beker ijs en een kookwekker voorkomen.

Thewa

9 thoughts on “Het ero-literaire ijsballet

  1. Grappig , kwam vroeger altijd met mijn opa bij Venezia , zal wel niet dezelfde zijn , was in Sittard . Heb wel genoten van je verhaal en krijg ondanks dat het nog vroeg is wel zin in zo’n ijsje 😉 . Fijn weekend , liefs Anja

    Liked by 1 persoon

    1. Beste anjasouren,

      Dat is mooi om te horen 🙂 Het was Ijssalon Venezia in Oss en die inspireerde mij dit verhaal te schrijven. Soms gaat zoiets basaals als een kleine gestijfde versnapering plots met de schrijversgeest aan de haal 😉

      Groeten een een fijn weekend, Rolf van der Leest

      Liked by 1 persoon

Geef een reactie

