Het hout nooit op

Siebers-Tuinprojecten-Elzen-Zwembaden-Infinity-Overloop-Buxus-Wolk-Bankirai-Eiken-Vlonder-pool-boerderij-moderne-stijl-rieten-dak-zwembad-plataan-natuursteen-terras-balken-wolken-ronde-lijnen2

Duurzaamheidsklasse: II-III;
Soortelijke massa: 950 kg/m³;
Buigsterkte: 131 N/mm²;
Druksterkte: 71 N/mm²;
Kopse hardheid: 9660 N;
Langse hardheid: 7300 N;
Radiale krimp: 1 – 1,1 % en
Tangentiale krimp: 1,9 – 2,5 %.

Over het bovenstaande zijn mijn timmermaat en ik eensgezind, over de naam worden wij het maar niet eens. Die strijd gaat hard tegen hard. Oké, dat het materiaal van de shorea-laevis boom afkomstig is, dat die voornamelijk in Zuidoost-Azië groeien en dat het in Nederland en België ingevoerde materiaal overwegend uit Sabah en Sarawak komt, gaat er bij mij ook nog wel in. Maar dat mijn terras van bankirai en niet van bangkirai zou zijn gemaakt pik ik niet. Als hij van hard houdt, kan hij het hard krijgen!

Hoezo eigenwijs?

© Rolf van der Leest

Deze ‘gebundelde karakters’ staan als weekinzending ook op http://www.120w.nl

3 thoughts on “Het hout nooit op

      1. Ja zeker dat is zo! Leuk omgegooid… erg inventief. Goed dat je je niet hebt laten ‘kisten’ die vond ik dan wel weer leuk haha.
        Als mijn ‘man’ voorheen wel eens eigenwijs was in gezelschap zei ik wel eens: Mag ik u even voorstellen, dit is de heer Wijs… de heer E. Wijs… Gelukkig kon hij daar altijd om lachen ;-).
        Groetjesss

        Liked by 1 persoon

Geef een reactie

