1984

Fotobron; Headlong
Fotobron; Headlong

Je kent ze nog wel. Stoere, kwallige gastjes op de middelbare school. Kapsel vet als paling, leatherlook jasje met rode voering en een Tomos 4TL uit 1970. Een ballenknijpende ‘bally’ jeans met lederen wybertjes op de bilzakken en een donzig baardje dat nodig bemest moest worden. Alle hete meiden beenden druppend om hen heen. Wij mochten slechts op afstand toekijken en onszelf morrend tegoed doen aan de kruimels die ze nalieten.

Op de schoolsportdag had hun leider, gesterkt door luid gejuich en boegeroep, mijn zwarte bril gebroken. In de boksring, voor het goede doel.

Het liefst sloegen we ze helemaal verrot, maar die avond gingen ze ongenadig naar de kloten. In onze dojo, tijdens de schoolquiz!

‘Lang leve ons nerds!’

© Rolf van der Leest

Deze ‘gebundelde karakters’ staan als weekinzending ook op http://www.120w.nl

10 thoughts on “1984

  1. Oehh…hoe zal het nu met de stoere jongens gaan? Je scheert ze wel lekker over 1 kam zeg, ook de meiden. Ik maakte ook altijd deel uit van de ‘populaire’ of zoals je wilt: natte meisjes, maar desondanks dacht ik dieper na en was ik vredelievender dan menig stuudje. Hoewel. Dat kan ik niet weten toch?
    En dat stuudjes dat dan weer wel nemen te weten is waarom stuudjes nooit zo geliefd waren hahaha. Zo zijn we weer rond Rolf😜

    Liked by 1 persoon

    1. Hoi beaunino,

      Haha .. leuke en diepgaande reactie.

      Ik dacht dat het wel grappig was om het een keer van de andere te belichten. Zelf zat ik in jou groep, brachten veel tijd tafelvoetballend in de schoolbar door en had een echt lederen jasje 😉

      Groetjes, Rolf van der Leest

      Liked by 1 persoon

Geef een reactie

