Bakens

c696011736f259ade45ac41e37e654eb

Onbeschoft, als een op hol geslagen kraker, bewoonde ik dit geschonken lichaam en bracht mijn omgeving enkel ravage. Waar heb ik in vredesnaam het lef vandaan gehaald om zo met dit leven om te gaan?

Waarom heb ik tijdens mijn zoektocht naar verlichting, steeds weer eindeloos energie gepompt in het verraderlijke donker? Wie dacht ik te zijn om egoïsme te prevaleren boven naastenliefde en uitzinnig te dansen op de puinhopen van mijn eigen slopende ondergang?

Onderweg wezen vele stuurmannen telkens weer op dobberende bakens. Maar zoals altijd negeerde ik alles tot het moment dat de zee wijds en oneindig werd.

Hou van me als ik het nauwelijks verdien, want dat is het moment waarop ik de meeste liefde nodig heb!

© Rolf van der Leest


Deze ‘gebundelde karakters’ staan als weekinzending ook op http://www.120w.nl. Het themawoord van die week was ‘bakens’.

10 thoughts on “Bakens

    1. Ja Denkgedachten,

      Soms kost het een half leven kruim om tot de ontvlechting te komen, maar alles beter dan wachten tot het eind. Mijn verleden kan ik niet meer herschrijven, maar ik schrijf wel aan een nieuw einde!

      Je zult mij nog wel vaker bij je zien lezen.

      Groetjes, Rolf van der Leest

      Liked by 1 persoon

Geef een reactie

