Dagvlinder

Boomblauwtje
Boomblauwtje

Zo vaak leef je als mens je leven, alleen of met een partner, zonder er echt het maximale uit te halen. In de lengte der tijd worden veel zaken steeds meer een obstakel dan juist voeding. Zaak, om zoals beschreven in dit gedicht, elke kans te pakken en er gezamenlijk iets moois van te maken. Hoe beter kon ik het duidelijk maken dan met dit gedicht. Dagvlinders hebben immers maar 1 dag, maar 1 kans.

Als twee dagvlinders
kleurrijk en ontpopt
starten met vliegen
op elk een ander
eerst geplukte dag,

voelt de laatst
startende vlinder
bij het slurpen
van zoete nectar
dat een ontmoeting
dus echt niet mag.

Dus wacht tot
beider bloemen
tezamen bloeien
de nectar zoet
en riekend lonkt,

het kleine tere
vleugelmotortje
ongeduldig maar
gelijkkrachtig
en nuttig ronkt!

© Rolf van der Leest

2 thoughts on “Dagvlinder

  1. Om die reden, dat je alles uit het leven moet proberen te halen, pak ik nu ook de kansen die ik pakken kan, al is het dan ook in mijn eentje!.
    Ik was half dood in mijn relatie maar ik leef weer volop, hoelang ik nog heb weet niemand dus geniet ik nu! Oude en nieuwe vrienden, iedereen helpt onbewust mee aan mijn nieuwe leventje!
    Bedankt!

    Like

    1. Hoi,

      Mooi om te lezen dat mijn ‘gebundelde karakters’ je zo raken. We gaan met frisse moed verder aan een mooi leven.

      “Niemand kan teruggaan voor een nieuw begin.
      Maar iedereen kan vandaag beginnen
      met een nieuw einde.” van Maria Robinson!

      Maak er iets van en bedankt voor je reactie, Rolf

      Liked by 1 persoon

Geef een reactie

