Hollen

Wat maakt het hollen uit,
als er niet om wordt gelachen?
Wat hol je achterna,
als het zo wordt gewaardeerd?

Waarom holde je me uit,
terwijl ik voor je ging?
Waarom holde ik zo vaak
en mezelf daardoor verloor?

Wie ben je in het echt,
wat wil je met ’t leven?
Wie is er nu nog in staat,
meer dan dit te geven?

De verwachting van het leven,
als een deels gelezen boek.
Laatste deel bewust vermeden,
op toekomst rust een groot taboe.

Zwaar heb ik gestreden,
uitgehold en chronisch moe.
De herinnering blijft en dat is zwaar,
naar jou alleen ‘was’ ik op zoek!

© Rolf van der Leest, 2010

4 thoughts on “Hollen

    1. Hoi Rob,

      Dank je. 1 van mijn ‘zwarte parels’.

      Als ik zat sond ik al weer. Als ik stond dan liep ik al… met andere woorden: “ik liep, voor haar, letterlijk de benen onder mijn ‘kont’ vandaan en liep daarmee mezelf en iedereen voorbij. Later besef je dat pas. Op dat moment…

      Groetjes, Rolf van der Leest

      Liked by 1 persoon

  1. Als we er maar van hebben geleerd!!

    Het onderstaande dacht ik een aantal jaar na het schrijven van “hollen”. Citaat uit “Verslikt in het leven”:

    Pas vele jaren later besefte Rolf, dat een groot deel van de emotionele conflicten met Adèle, aan hem te wijten waren. Het najagen van zijn wens om samen te zijn, in combinatie met zijn rusteloosheid en nooit aflatende energie, zorgden daarvoor. Juist die dingen dreven hem vaak tot véél te hoge inzet en veel te veel passie voor de verhouding. Iets wat hem in het verleden ook al vaker de kop had gekost. Juist dat schepje er boven op, juist die extra inzet, voelde voor Adèle als héél beklemmend.

    Groet, Rolf van der Leest

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

